Tuesday, June 7, 2011

Snow House I-City (Road to Langkawi)

1. "Hannan, kalo ayah ngantuk bawa keter hannan jerit kat telinga tau!" ..ayah semenjak dua menjak ni selalu tak tahan bawa kereta, tambahan lagi waktu siang (dia nokturnal), sedangkan kes kat Kluang dari JB bawa kereta haruss berenti tido kat kulaijaya atau renggam.
2. Masa ni rombongan nenek ke langkawi singgah ke I-city, di kesempatan ini jijim dan edo sempat amek gambo dengan hero kesayangan mr patrick starfish!

2. Macam biasa untuk mak sedara dan ipar duai yang sengal-bergambar mesti bergaya, masa ni hannan dengan ayah ..ayah camera shy hu3

3. Ni dah kat dalam snowhouse (sebenarnya ice house) tarikan terbaru selain lampu led yang berserakan di i-city shah alam, dalam saaangat sejuk kiki pun tak tahan sampai kena tutup kepala.

4. Dalam tu sangat licin, kena pakai boots, ais kepal banyak, bagi yang tak tahan sejuk dinasihatkan selain jaket pakai lagi baju dua tiga lapis, ayah dah biasa musim sejuk masa belajar dulu...

5. Tap jangan takottt sebab selain dari tiket masuk sebanyak RM25 untuk dewasa RM20 untuk kanak-kanak, pelanggan kenalah sewa jaket untk masuk dalam snow house harganya RM10.00, nak jimat bawa sendirilah bajunya...
6. Ummi dah lamatak pakai baju tebal, kemain lagi suka bergaya dengan jaket sewa.. kiki sejuk sampai takleh berkata-kata.
7. Untuk dapatkan jekat fit size datang masuk awal, walaupun jaketnya banyak tapi kalau musim cuti sekolah selalu yang fit size orang lain dah ambik ...tamau havoc datanglah masa weekday hari persekolahan... sekali bergambar takkan dan selebet tak... anak dara dan mak dara bergaya dengan jaket dalam snow house.
7. Kat luar masa jalan tengok lampu, terserempak dengan mama dan papa (nenek dan atuk angkat hannan) kalau nak tahu inilah keluarga angkat ayah dan ummi di cairo dulu, hari raya kat cairo tak sah kalau tak pi rumah papa (cik Zailan) kat Zamalek.. sekarang papa dan mama business kat Manong pekan remote Kuala Kangsar.

8. Hannan enjoy dalam kanggaroo pocket dengan ayah, semasa ummi dengan abang-abang kat dalam snowhouse, hannan lan kalilah masuk, lagipun ayah, pakngah dan pak uda kena berehat sebab nak drive lagi 3 ke 4 jam nak ke Taiping. nanti jumpa tok dan tokwannn.

No comments: